Spelletjes-review: Exploding Kittens – Good vs. Evil

Binnenkort kunnen we genieten van een gloednieuwe animatieserie gebaseerd op het beroemde kaartspel, Exploding Kittens. En wat nog leuker is, is dat deze keer een epische strijd woedt tussen goed en kwaad. Om de serie te promoten, hebben de makers een spannende nieuwe variant bedacht: Exploding Kittens Good vs Evil. Ben je klaar voor een knallend avontuur? De exploderende katten zijn weer terug en dit keer op Netflix!

Exploding Kittens

Exploding Kittens maakte zijn debuut in 2015 en wordt vaak beschreven als een kittige versie van Russisch Roulette. Waarschijnlijk ken je het spel Exploding Kittens wel en heb je het zelfs al een keer gespeeld. Ze hebben namelijk vele verschillende versies op het originele spel. Zombiekatten, blaffende katten of de NSFW-editie.

Ze zeggen wel eens dat katten negen levens hebben … nou, in dit spel niet. In Exploding Kittens is het doel simpel: overleef zonder te ontploffen. De stapel kaarten is als een geladen revolver, met de Exploding Kitten-kaarten als de kogels. Als je ontploft en de explosie niet ongedaan kunt maken, ben je uit het spel gezet.

Let’s Play

Exploding Kittens is een super snel spelletje met hele eenvoudige regels. Iedere speler ontvangt een ontmantelkaart, de kaarten worden grondig geschud, uitgedeeld, en de exploderende katten worden weer stiekem tussen de kaarten gemengd. In Good vs Evil, voegen spelers een variatie toe aan het spel met de Godkat en Duivelkat, die tijdens het spel door de Armageddon-kaart opgeroepen kunnen worden.

Wanneer het jouw beurt is, geniet je van de vrijheid om naar hartenlust kaarten uit jouw hand te spelen, of je kunt besluiten om te passen. Het spannende moment komt aan het einde van jouw beurt wanneer je een kaart trekt van de aflegstapel, tenzij een eerder gespeelde kaart een andere regel aangeeft. Toch is voorzichtigheid geboden, want als je onverhoopt een exploderende kat trekt, veroorzaakt dit een knallende explosie, en word je ‘geëlimineerd,’ behalve als je toevallig in het bezit bent van een ontmantelkaart om de bom tijdelijk te neutraliseren. Als je geen ontmantelkaart hebt, belanden zowel de bom als al jouw handkaarten op de aflegstapel, en word je uit het spel verwijderd.

In het beroemde kaartspel Exploding Kittens is er een overvloed aan kaarten die voor de kenmerkende plagerige sfeer zorgen. Echter, met de introductie van Good vs Evil wordt er een intrigerende nieuwe dimensie toegevoegd dankzij de Armageddon-kaart. Deze speciale kaart mag alleen worden gespeeld als de Godkat nog in het spel is. Wanneer een speler deze kaart op tafel legt, bemachtigt hij zowel de god- als de duivelkaart en deelt ze op willekeurige wijze tussen zichzelf en een andere speler. De speler met de Godkaart kan deze inzetten als vrijwel elke andere kaart, terwijl de speler met de Duivelkaart…inderdaad, je raadt het al, de lucht in gaat met een explosie.

Op je verlanglijstje?

Ja! Voor de spelletjesliefhebber die houdt van snelle spelletjes en niet zo’n fan is van hele strategische spellen is dit een geweldig spel. Meer fan van uuuuurenlang hetzelfde spel spelen dan is dit spel minder geschikt voor jou. Ik ben in ieder geval fan!

Ik zou het super leuk vinden wanneer je een reactie achterlaat!